WERELD, LEES JE ME NOG EEN VERHAALTJE VOOR?

Martijn Arets streeft er met Brand Expedition naar om het eerste boek te maken dat volledig op YouTube te beluisteren is. De actie is bedacht om de verschijning van de Engelse vertalen van zijn boek ‘Brand Expedition’ kracht bij te zetten. De schrijver daagt honderd-miljoen mensen uit om een wereldrecord te vestigen. Hij wil tenminste duizend mensen uit tenminste vijftien landen enthousiasmeren om samen zijn boek voor te lezen en het op YouTube te plaatsen.

Het verhaal achter deze actie heeft te maken met de totstandkoming van zijn boek. In 2010 stopte de Brand and Strategy Professional met zijn baan en jaagde hij  zijn droom na. In een Volkswagen T2 busje reisde hij vijf maanden door Europa om de oprichters, directeuren en managers van twintig authentieke Europese merken (zoals LEGO, Adidas, MINI, Skype en The Body Shop) te ontmoeten: de Brand Expedition.

De bevindingen die hij tijdens zijn reis deed, bundelde hij is het gelijknamige boek en hij lanceerde een app met extra video- en fotomateriaal. Op eigen houtje heeft hij, door middel van een crowdfunding campaign op Symbid, de financiering van een Engelse vertaling van zijn boek gerealiseerd. En nu is hij klaar voor de volgende uitdaging.

Attractive?
Opvallend is dat één man een doel heeft en dat dit door de moderne technieken redelijk eenvoudig te realiseren is. Hij maakt door gebruik te maken van social media een grote groep mensen enthousiast om mee te werken aan dit bijzondere project.

Inspiring?
Het is inspirerend om te zien wat de mogelijkheden zijn. Mensen uit de hele wereld lezen gezamenlijk een boek voor, omdat ze geïnspireerd zijn door het idee. Maar uiteindelijk maken zij puur reclame, voor zijn boek en voor de merken die daarin beschreven zijn.

Future growth potential?
Het is een origineel concept om een product aan de man te brengen. Je ziet het al vaker gebeuren, het mobiliseren van mensen over de hele wereld voor het verkrijgen van testimonials bijvoorbeeld, maar dit is een erg sympathieke manier.


Advertenties
%d bloggers liken dit: